¿Por qué elegir los envases de NNZ?

  • Cobertura mundial
  • Enfoque en el mercado local
  • Amplia gama de productos
  • Innovador creador de tendencias
  • Envases hechos a medida
  • Éticos y de confianza
  • Sostenibles y con una orientación social
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Carbon Footprint

NNZ’s ambitions to reduce carbon footprint

Our policy
It is stated policy of the NNZ Group to reduce, its environmental impact, where practicable. It is the overall strategy of our Group to improve both operational performance and a reduction in potentially harmful emissions to land, water and air.

Our ultimate aim and methods to get there
NNZ’s ultimate aim is a carbon balance as low as possible for our company to be achieved. To achieve this NNZ will:

  • Comply with all current energy legislation, seeking to meet or compensate legislative targets,
  • Minimise waste, promote recycling, and the use of recycled products to help reduce the burden of landfill, and therefore methane generation,
  • Continue to promote and design energy efficient and therefore carbon reducing packaging materials and concepts on behalf of our partners,
  • Promote environmental awareness and responsibility amongst our own employees,
  • Will seek where practicable to continuously improve NNZ’s environmental performance,
  • Start preparation/investigation of using energy efficient and therefore carbon reducing installations and equipment throughout the whole Group,
  • Evaluate the potential benefits of home-working where practical,
  • Evaluate the potential benefits of carbon off-setting, such as tree planting and the use of solar energy,

Actions developed to date include:

  • Development of sustainable packaging concepts which reduces food waste:
    - A unique new apple packaging
    - Packaging enhances shelf life for tomatoes on the vine
    - Packaging film tailored to reduce greening and sprouting of potatoes
  • Membership of ‘Benefits of Nature’ for footprint calculations.
    NNZ has become an active member of the program Benefit of Nature. This allows us to evaluate the footprint of our products and impacts of new materials and logistics channels : http://www.benefitsofnature.eu/. A footprint is a way to quantify the impact of something on the environment. The footprint calculation of Benefits of Nature includes as many as 33 different factors. When the calculation is completed, the total environmental impact of the entire company is known, of all processes and all products. the structure of the footprint is visible: from each product can be viewed how much impact each material has. At all levels, is visible which causes the impact and where improvements are possible.
  • Sustainable/Environmental friendly Purchasing Policy,
  • Lean programs for the transport department to continuously improve our logistics efficiencies,
  • Compensation CO2 for flight mileages for the NNZ Group by planting trees. https://www.treesforall.nl/
  • Installing energy saving lighting in our offices and warehouse in Groningen and Rilland
  • Installation of solar panels at the headoffice in Groningen

This policy clearly identifies the responsibilities and procedures for achieving the Group’s stated objectives in all aspects of its activities leading to improved environmental performance, including reductions in both CO2, and methane emissions.

The Board of the NNZ Group

Mr. Len Boot, Mr. Hans Neu, Mr. Rob Abel

Sobre NNZ

NNZ es una empresa internacional especializada en envases para clientes de la industria y el sector de las frutas y verduras. Desde su creación en 1922, esta empresa familiar ha crecido hasta convertirse en una organización con unos 250 empleados y una amplia red global de socios e instalaciones propias.

La fuerza de esta red radica en la capacidad de aumentar la eficiencia y la competitividad. Al igual que NNZ, los socios de nuestra red tienen un carácter social y sostenible, son líderes en su segmento de productos, están orientados al cliente, crean tendencia y son innovadores, flexibles, transparentes, fiables y éticos.

En NNZ, nuestros empleados siempre son lo primero. Estamos convencimos de que esto propicia un mayor grado de creatividad y productividad, lo que tiene una enorme importancia para nuestros clientes, nuestros proveedores y otras partes interesadas. Nuestro objetivo es trabajar de manera personal, agradable y llena de pasión, siguiendo el plan que hemos elaborado juntos. Nuestro lema es: «Juntos, mejor». Juntos, ofrecemos a nuestros clientes soluciones logísticas a medida, sostenibles e innovadoras mediante creación conjunta.

Gracias a nuestras filiales en ubicaciones estratégicas en distintos países, somos capaces de satisfacer estas necesidades. Trabajamos codo con codo con nuestros clientes y un equipo diverso de profesionales; especialistas en el área de los materiales, la tecnología alimentaria, el diseño gráfico y los estudios de mercado. Juntos, trabajamos para ofrecer productos hechos a medida, desde el diseño hasta la introducción en el mercado. ¡Soluciones específicas para cada eslabón de la cadena, inteligentes y orientadas al cliente!

Nuestra gama estándar incluye: sacos de red, sacos de yute, envases de papel, sacos tejidos de PP, películas, láminas, recipientes, vasos, cubos, big-bags (bolsas grandes) y material de estabilización de paletas. NNZ también suministra envases hechos a medida. Aplicamos las normas más rigurosas para todos los envases desde el punto de vista de la sostenibilidad, la eficiencia y la seguridad alimentaria. De esta forma, nuestros clientes se benefician de nuestras extraordinarias condiciones de compra y de unos productos de la más alta calidad.